project

Kantoor Kralingen

Voor een kantoor in Kralingen heb ik een ontwerp mogen maken. URBAN MOODS.

Niet lullen maar poetsen. Rotterdam; Een stad met 663 900 inwoners in 2023, op Amsterdam na de grootste stad van Nederland. Van deze 663 900 inwoners is ongeveer 14% tussen de 15 en 25 jaar, oftewel Generation Z. Binnen dit bedrijf is de gemiddelde leeftijd 22 jaar.

Generation Z staat bekend als tech-savvy, maatschappelijk betrokken, mondig en ondernemend. Diversiteit en onafhankelijkheid zijn belangrijk, ze staan open voor verandering en zijn competitief. En hoewel deze generatie opgegroeid is met het internet en technologie ademt is persoonlijk contact toch erg belangrijk voor ze. Volgens een onderzoek van “Future Workplace” werkt 40% van de GenZ werkt weleens op een comfortable werkplek zoals een bank of fauteuil.

De stad Rotterdam heeft een interessante combinatie van oude en nieuwe architectuur, van gebouwen en groen. Klimaatverandering vraagt ons onze steden te vergroenen. Het begrip stedelijke vergroening omvat veel verschillende initiatieven, niet alleen verschijnen er op veel daken groene tuintjes, er wordt verticale begroeiing aangebracht en er wordt meer ruimte gemaakt voor bomen. Groen zou een positief psychisch effect hebben.

Generation Z houdt zich bezig met duurzaamheid en de werkomgeving moet naast een gezonde en veilige plek ook een plek zijn die aanzet tot daden. Al deze kenmerken gebruiken we in dit voorstel: Urban Moods Het grootse en industriële van de stad, in combinatie met de trend van stedelijke vergroening, een plek die inspireert en verbind. De basis is ruw, hard en stoer, de aankleding maakt het zacht, groen en prettig.

Urban Moods, een stoere en inspirerende werkplek.

Bekijk hier het resultaat